Veľký Meder 2002

Veľký Meder 2002 – Slovensko

Termín: 3.-10.8.2002, 8 dní
Místo: Veľký Meder (Čalovo)
Ubytování: v soukromí (2-5 lůžkové pokoje s možností vlast. vaření, soc.zař. společné pro 2-4 pokoje)

nebo Hotel Thermál (spíše ubytovna, společné soc. zařízení)

Stravování: snídaně 55 Kč/den, polopenze: 150 Kč/den
Cestovní kancelář: CA PRECIS – Miloš Hurdálek, Martincova 103, 549 32 Velké Poříčí
Doprava: Karosa Lux, Krejza Petr, Eurobus, Hejtmánkovice 37, 550 01 Broumov
Osoby: 2 dospělí, 1 dítě (Mareček 3 roky)

Příprava na dovolenou

Vyměnili jsme si 1500 SK v kurzu 68.77Kč/100Sk u České spořitelny (bez poplatku). Cestovní zdravotní
pojištění jsme uzavřeli u VZP, 17 Kč/den pro dospělého a 11 Kč/den pro dítě (celkem 360Kč). Pojištění
na Slovensko nemuselo být, ale v případě pojistné události VZP by hradila jen částku, kterou by platila
při ošetření v ČR.

Obecně o Veľkém Mederu

Termální koupaliště s pěti bazény, tobogánem a skluzavkou, vstupné 50Sk. Krytý bazén se sedacím a
perličkovým bazénem, vstup 50Sk. Koupaliště a krytý bazén nejsou propojeny. Při pobytu dospělí platí poplatek za rekreační pobyt 10Sk/den, nebo 50 SK/týden. Na náměstí obchodní centrum Billa (potraviny). Vedle cukrárna s dobrou zmrzlinou. Po celém městě malé obchůdky (soukromníci) především s ovocem a zeleninou za dobré ceny. U náměstí obchod s výpočetní technikou, kde mimo jiné možnost veřejného internetu (cena 0,50 Sk/min).

1. den – sobota 3.8.2002

Odjezd v 5.00 hod. Trasa: 5.20 Náchod, 5.40 Jaroměř, 5.56 Hradec Králové, 6.20 Holice, 6.40 Vysoké Mýto, 6.56 Litomyšl, 7.20-7.40 Svitavy – přestávka, 8.40 Brno, 9.50 hraniční přechod Břeclav, sjezd z dálnice (řidič nemá dálniční známku), 10.12 Malacky, 10.40 Bratislava – přestávka na benz. pumpě, odjezd 11.00
vidíme vrch Koliba (něco jako Kavčí hory v Praze) kolem zoologické zahrady přejezd přes Dunaj kolem Slovnaftu, Veľký Meder – příjezd 12.15

Ubytováváme se v soukromí u paní Lévaiové na adrese:

Mária Lévaiová
Dunajská 55
932 01 Veľký Meder
okres Dunajská Streda

tel. 031/555 30 50, 0904/581 890

Platíme lázeňský poplatek 50,- Sk na osobu a týden, děti neplatí. Odpoledne se jedeme koupat na koupaliště, vstupné 50,- Sk na osobu, děti do šesti let zdarma, důchodci a děti 6-15 let 40,- Sk. Cesta z ubytování na koupaliště trvá asi 15 minut. Oproti ubytovaným v holelu Thermal, kteří to mají asi 50 m.

Večeře v restauraci Thermal každý den 18.00-19.00 hod. (snídaně tamtéž). Polévka, smažený sýr a hranolky, sodovka.

2. den – neděle 4.8.2002

8.30 snídaně. Po snídani jdeme nakupovat do potravin, které jsou na cestě mezi ubytováním a koupalištěm. V 10.00 hod. se jdeme koupat.

Termální koupaliště (5 bazénů) hloubka teplota plocha
brouzdaliště (do 5ti let) 0,20-0,50m 30°C 312m2
rekreační pro neplavce 0,20-1,65m 33°C 525m2
italský bazén s tobogánem a skluzavkou 0,80-1,70m 28°C 300m2
plavecký bazén 50m 2,50m 25°C 1250m2
sedací bazén s termální vodou (pro starší 15 let) 0,80m 36-38°C 586m2

V areálu zdarma tobogán, skuzavka, minigolf, šachy beach volejbal. Dnes obědváme v areálu. Ceny jsou srovnatelné s cenami na českých koupalištích: klobása 30-40Sk, Gyros 70Sk, Wafle 20-30Sk. Asi ve 14.30 začíná pršet a my nemáme sebou deštníky a tak raději rychle opouštíme areál koupaliště a jdeme na ubytování. Do večeře koukáme na televizi. 18.00-18.45 k večeři kuřecí prsa a slovenská rýže (těstovinová rýže). Po večeři procházka po městě, zakoupení pečiva, výměna peněz 1360 Sk za 1000 Kč, kostel pak směrem k nákupnímu domu Billa, hned vedle je vyhlášená cukrárna s dobrou zmrzlinou.

3. den – pondělí 5.8.2002

Po snídani v 9.00-12.00 jsme byli autobusem na místním písníku cca 3km od Veľkého Mederu. Foukal studený vítr ale ke koupání to bylo, i když voda nedosahovala teplot termálního koupaliště. Na přírodní koupání byla voda poměrně čistá. I přes zákaz bylo vidět některé turisty zde kempovat. Po příjezdu jsme si koupili klobásu od místního řezníka. Odpoledne jsme byli na koupališti. K večeři jsme měli kelovou polévku, maďarský guláš s knedlíkem.

[ad name=“Ad do článku 468×60″]

4. den – úterý 6.8.2002

Celý den jsme byli na koupališti. Ve všední den je zde viditelně méně lidí, především dopoledne a tak jsem
využil situace a šel se svézt na tobogánu a skuzavce. O víkendu tak totiž je docela fronta, především na tobogán. Musím uznat, že na skuzavce to je docela fofr. Když vás to hodí do vody je to pořádná rána. Tobogán je o dost pomalejší, proto jsou ty fronty. (plavky při jízdě dost brzdí, je potřeba jet po holé kůži). K večeři byla hovězí polévka, pečené kuře s rýží. Po večeři bylo od 20.00 hod. malé posezení s přípitkem (my jsme tam nebyli). Byla podána informace o fakultativních výletech.

5. den – středa 7.8.2002

Skoro celou noc prší a je bouřka, ráno je úplně zataženo. Dnes se koná výlet na vodní dílo Gabčíkovo.
9.00 odjezd. Původně mělo být dílo i na maďarské straně (Nadmároš), ale v roce 1989 se Maďaři rozhodli dílo nedokončit, i přesto že prohráli mezinárodní soud, stejně asi nic nezaplatili. Vlastní hráz je v obci Čunovo. Voda se dá směrovat mezi původní koryto, nebo umělý kanál (40km). 9.30-10.30 prohlídka na hrázi, dvě zdymadla, vyhlídková věž, elektrárna. Celé dopoledne vydatně prší, což znemožňuje dobrou viditelnost, takže nevidíme, jak je vodní plocha rozsáhlá. Taky nejde pořádně fotografovat a točit na kameru. Při návratu zastavujeme u nákupního centra Billa a jdeme si koupit něco k obědu. Odpoledne stále prší a tak jdeme do krytého bazénu 15.15-17.30. Vstupné stejné jako do termálního koupaliště (50,- Sk). Nelze přecházet mezi krytým bazénem a venkovními koupališti. Atypický bazén s hloubkou asi 1,2 m má uvnitř dvě skuže. Jedna s perličkovou lázní 10min/10Sk a se sedacím bazénem s teplejší vodou (obdoba sedacího bazénu z venkovního koupaliště). V 18.00 je tradiční večeře s fazolovou polévkou a čevabčiči s bramborem. Navečer už neprší.

6. den – čtvrtek 8.8.2002

Dopoledne je zataženo, ale neprší, ochladilo se. Předpokládám, že bylo asi 18-20°C a tak dopoledne
procházíme po městě. Jdeme si na zmrzlinu do vyhlášené cukrárny. Byla opravdu dobrá. V poledne si dáváme
oběd na pokoji. Odpoledne se počasí nelepší a tak jdeme znovu do krytého bazénu, kde jsme byli až do večeře. K večeři byla bramborová polévka a vepřové karé s rýží, Mareček měl rýžový nákyp. Po večeři jdeme do malé hospůdky poblíž ubytování na dvě pivečka (Zlatý bažant).

7. den – pátek 9.8.2002

Probudili jsme se opět do zatažené oblohy, a tak jsem ráno vyrazili na nákup do obchodního centra Billa.
Koupili si něco k obědu a obědvali jsme na základně (myšleno naše ubytování). Když se Mareček po obědě
vyspal, vyrazili jsme kolem 15.00 hod. na plovárnu. Nebylo nějak slunečno, spíše zataženo, jen občas vysvitlo slunce, ale koupat se dalo, vždyť voda byla docela teplá. V 18.00 jsme vyrazili na večeři. Byla nudlová polévka a Gazdovská krkovička s opečeným bramborem. Mareček měl palačinky s tvarohem.

8. den – sobota 10.8.2002

Den odjezdu. Ještě ráno jsme měli snídani a v 9.00 se odjíždělo. Zpáteční cesta byla stejná, jakou jsme
sem jeli: 10.00 průjezd Bratislavou, 10.43 Malacky, 11.15 hraniční přechod Břeclav (pro osobní auta byla
opět docela fronta) hned za hranicemi byla přestávka na záchod, odjezd 11.45, 12.40 Brno. Příjezd do Hronova asi 16.30.

Odkazy na internetu

One thought on “Veľký Meder 2002”

1. chtel bych vas vsechny upozornit.co se chcete ubytovat v penzionu levoviczova rozalia.ulice stara.ve velkem mederu.tak se tomuto mistu vyhnete velkym obloukem.majitel,ozrala.ubytovani,hruza a des.zatuchle postele.smradlavej zachod.vsude vlhko.pri desti tece do baraku.